Скачать 165.62 Kb.
|
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ «АРМАВИРСКАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ АКАДЕМИЯ» П Р О Г Р А М М А ВСТУПИТЕЛЬНОГО ЭКЗАМЕНА ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК) для поступающих в 2014 году на программы бакалавриата на базе среднего (полного) общего образования Армавир 2014 ПРОГРАММА вступительного экзамена по иностранным языкам Порядок проведения вступительного испытания Вступительный экзамен по английскому языку проводится в письменной тестовой форме. Накануне экзамена в соответствии с расписанием, утвержденным председателем приемной комиссии, проводится консультация, где абитуриент может получить ответы на вопросы по содержанию тестовых заданий, по порядку организации и проведения вступительного испытания, а также порядку оценивания результатов выполнения экзаменационной работы. Посещение консультации не является обязательным для абитуриента. В определенное расписанием экзаменов время абитуриент прибывает на экзамен, имея при себе паспорт, экзаменационный лист и шариковую ручку со стержнем черного цвета. После размещения всех допущенных к вступительным испытаниям абитуриентов в аудиториях уполномоченные представители приемной и предметной комиссий объясняют правила выполнения письменной тестовой работы, порядок заполнения бланков ответов и раздают бланки с тестовыми экзаменационными заданиями, бланки для выполнения заданий, оформления ответов, а также бланки для выполнения черновых записей. С этого момента начинается отсчет времени выполнения экзаменационной работы. По окончании отведенного времени абитуриенты сдают все необходимые бланки и экзаменационные листы уполномоченным членам приемной и предметной комиссий и покидают аудиторию. На вступительном экзамене абитуриенту запрещается иметь при себе средства мобильной связи! I. Требования к пониманию звучащей речиИспытуемые должны понимать на слух иноязычную речь экзаменаторов, однократно предъявляемую в естественном темпе, построенную на языковом материале 11-го и предшествующих классов и допускающую включение до 3-4% незнакомых слов, незнание которых не препятствует пониманию услышанного. Требования к говорению в монологическойи диалогической формахАбитуриенты должны уметь общаться с экзаменаторами в связи с услышанным, прочитанным и увиденным, выражая свое отношение к излагаемым фактам и суждениям в пределах языкового материала 11-го и предшествующих классов. Монологическая речь. Абитуриент должен уметь без предварительной подготовки высказываться логично, последовательно и в соответствии с ситуацией общения, или в связи с услышанным, прочитанным или увиденным. Он должен также уметь передать основное содержание прочитанного, используя описание, повествование или рассуждение, и выражая свое отношение к предмету высказывания в пределах языкового материала 11-го и предшествующих классов. Объем высказывания – не менее 15 фраз, правильно оформленных в языковом отношении и отвечающих поставленной коммуникативной задаче. Подготовленное устное сообщение должно звучать не менее 1,5-2 минут. Диалогическая речь. Абитуриент должен уметь без предварительной подготовки вести беседу с экзаменаторами в связи с ситуацией общения, а также содержанием услышанного, прочитанного или увиденного; участвовать в диалогах различных типов (односторонний или взаимный расспрос; одностороннее или взаимное информирование; побуждение к действию; обмен мнениями и др.), спонтанно реагируя на изменение речевого поведения собеседника и выражая личное отношение к предмету обсуждения, в пределах программного языкового материала 11-го и предшествующих классов. Высказывание должно быть правильно в языковом отношении оформлено, и отвечать поставленной коммуникативной задаче. Требования к пониманию письменных текстовС целью извлечения полной информации, абитуриент должен уметь читать молча, без помощи словаря впервые предъявляемые тексты, построенные на языковом материале 11-го и предшествующих классов и включающие 2-3% незнакомых слов, о значении которых можно догадаться. СОДЕРЖАНИЕ ВСТУПИТЕЛЬНОГО ЭКЗАМЕНА Вступительный экзамен по иностранному языку состоит из трех частей, включающих 37 заданий. Части 1 «Грамматика и лексика»- экзаменационная письменная работа (15 минут), часть 2 «Чтение» и часть 3 «Говорение» - устная.
Примерные образцы экзаменационной работы (английский язык) Часть 1. «Грамматика и лексика» Для того чтобы успешно справиться с выполнением этой части экзамена, необходимо знание следующего грамматического материала.
Задание 1. Прочитайте приведенный ниже текст. Заполните пропуски словами, образованными при помощи слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк и различных суффиксов/префиксов. По окончании выполнения задания заполните таблицу, как показано в примере 0. If you are 0___________________________ a) interest b) interested c) interesting in the life of birds you should know that birds do not 1_____________ a) usual b) usually c) as usual fly very high and we can 2___________________ a) easy b) easily c) easier see them flying from the ground. A lot of birds when on 3_____________ a) migrate b) migration c) migrant fly from 100 to 400 metres high as the 4____________ a) equip b) equipage c) equipment shows. Some birds, like penguins, cannot fly, but they are good 5______ a) swim b) swimming c) swimmers and good 6_______________ a) jumps b) jumped c) jumpers too. They 7_________________ a) quickly b) quicker c) quick jump into and out of water and they look so 8__________when they walk. a) fun b) funny c) funster
Задание 2. Прочитайте текст и решите, который из предложенных четырех вариантов для каждого пропуска соответствует правильному ответу. Выполнив задание, занесите свои ответы в таблицу, как показано в примере. Mrs. Williams 0 flowers and 1_____a small but beautiful garden. In summer her roses 2 the best in the street. Today is Sunday. Her bell rings and when she 3 to the front door, she 4_____a small boy. He 5_____a big bunch of beautiful roses in his hand. «I 6_____roses,» he says. «You 7___ any? They 8 not much. They are fresh. I just 9_____them.» «My boy», Mrs. Williams answers, «I can 10 roses when I want and I 11 not____to pay anything for them, because I 12 a lot of flowers in the garden.» «Oh, no, you 13_______,» says the boy. «You 14_____ any roses in your garden, because they 15______here, in my hand!»
Часть 2. «Чтение» Задание1. Прочитайте тексты (0-5) и установите их соответствие рубрикам A—G. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя. После выполнения задания занесите свои ответы в таблицу, как показано в примере О. A. Personal Letter B. Page from a Geography Textbook C. School Story D. Weather Forecast E. Fairy Tale F. Advertisement G. Encyclopedia Article 0. Dear Sis, No matter what happens today, whether you make the team or not, I think you are the best sister in the world. I was so scared to start high school — you know how lowly first-years are treated. But having a sister who is a senior makes me special. All of my friends are jealous. I just wanted to tell you. Love, Molly
«Where are you going, Jack? » said the cat. «I am going to seek my fortune. «May I go with you?» «Yes,» said Jack, «the more the merrier». So on they went, Jack and the cat. Jiggelty-jolt, jiggelty- jolt, jiggelty-jolt! 3. Wars were common in Europe in the Middle Ages, and many monarchs аnd nobles built castles as a form of defense. Typical medieval castles have outer walls surrounding a moat. Inside the moat is a courtyard, protected by another wall. The innermost and strongest part of a medieval castle is the keep. There are two main types of keep: round towers called donjons and rectangular keeps («hall-keeps»), such as the Tower of London. Castles were often guarded by salients (projecting fortifications), like those of the Bastille. 4. A guided tour of London by bus or coach is the best way for new visitors to see the city. A two-hour tour of London (foreign language headphones provided) in an open-topped bus. Lovely on a summer's day. Departsevery half hour from Grosvenor Gardens, Trafalgar Square, Westminster Abbey, Russell Square. Cost: £5 (£2.50 children) 5. Hawaii is known for the beauty of its countryside and its mild climate. Hawaii is a chain of many islands formed by volcanoes that rose from the ocean floor. The Hawaiian Islands art realty the tops of these mountains and volcanoes. Hawaii is the youngest US state and the only one that is made up of islands.
Задание 2. Прочитайте отрывки из книги для туристов и установите соответствия между перечисленными характеристиками музеев (0-5) и их названиями (A-F). Каждая из характеристик встречается только в одном тексте. После выполнения задания запишите свои ответы в таблицу, как показано в примере 0. LONDON MUSEUMS Decide, what is the place where visitors 0. Must pay to seе the collections. 1.See the weapons used in the Middle Ages. 2.Can admire the picturesque scenery of the capital.
A. Bethnal Green Museum of Childhood, Cambridge Heath Road, E2 Tel 980 24 15 Largest collection of toys and other child-related objects in the country. Lovely 18th and 19th — century toys and dolls houses. Free. B. Victoria & Albert Museum, South Kensington, SW 7 Tel 589 63 71 The art's treasure house of Britain, and the finest museum of the decoration arts in the world. Great collection of everything from reproduction classical monuments to medieval art arms. Open year-round, closed on Fridays.
Kingsland Road, E2 Tel 739 83 68 English furniture and decor illustrated in a series of period rooms. Open year-round, closed on Mondays. Free. D. London Тоy and Model Museum, 21 Craven Hill, W2 Tel 262 79 05 Private collection of over 3,000 toys and models dating from the 18th century. Open year-round, closed on Mondays. Admission charge. E. Monument, Monument Yard 17th century 202-foot high column. Climb the 311 steps to the public gallery for a view across London. F. Fenton House, Hamptead Grove, Tel 435 34 71 The personal collection of musical instruments for lovers of art. Lovely garden. March-October
Задание 3. WHO WAS ROBIN HOOD? 0. It is not often that we make a hero of a robber, but Robin Hood somehow seems to be different. Everybody knows it is wrong to steal, yet Robin Hood is admired. The reason for this, of course, is that he stole from the rich and gave to the poor. 1. Was Robin Hood a real man? We know that he was a favourite figure in the ballads and stories of England in the fourteenth and fifteenth centuries. We also know that according to these stories he lived in the twelfth century. In the year 1521, there appeared a Latin history which mentioned Robin Hood.
5. There are many theories about Robin Hood. One of these suggests that he was a Saxon, and among the last of those who held against the Normans when they conquered England. It seems certain that a man called Robin Hood really existed. But it is also quite clear that many of the stories about Robin Hood were made up by people. 0. Robin Hood is admired because _____. a. he was a robber. b. everybody knows him. с. He helped people who had no money. d. He was different from others. 1. The Latin history mentioning Robin Hood was written in the______. a. 12 th century b. 14th century c. 15th century d. 16th century 2. Robin Hood and his men killed________. a. people they didn't like b. only rich people с. skilled archers d. people fighting against them 3. _________Robin Hood didn't let his men______. a. offend women b. steal from women c. take the goods away from women d. meet women and abbots 4. The English people of the Middle Ages made up stories about Robin because_____. a. he could fight skillfully with a sword. b. he was a great athlete c. he wanted life to be fair d. he was a great lover 5. We certainly know that Robin Hood was______. a. a ballad character b. a Saxon king c. a real man d. a Norman conqueror
Часть 3. «Говорение» Задание 1. Give а 2-minute talk on going to the dentist. Remember to say:
You have to talk for 1,5-2 minutes. The teacher will listen until you have finished. Then, she/he will ask you some questions. Задание 2. You want to buy a pair of trousers in a clothing store. Make sure to ask the shop assistant about:
The teacher will play the role of the shop assistant and will speak first. Remember to:
Задание 3. You are planning a trip with a friend. Discuss with her/him which travel package you would be interested in and choose one. Here is a list of possible travel packages:
You begin the conversation and have to decide on one travel package only. The teacher will play the part of your friend. Remember tо:
Перечень лексических тем для собеседования
Ключи Часть 1. «Грамматика и лексика» Задание 1. 1 – b; 2 – b; 3 – b; 4 – c; 5 – c; 6 – c; 7 – a; 8 – b. Задание 2. 1 – b; 2 – a; 3 – d; 4 – c; 5 – b; 6 – a; 7 – c; 8 – a; 9 – b; 10 – a; 11 – c; 12 – b; 13 – a; 14 – c; 15 – c. Часть 2. «Чтение» Задание 1. 1– C; 2 – E; 3 – G; 4 – F; 5 – B (рубрика «D» - лишняя) Задание 2. 1– B; 2 – E; 3 – A; 4 – F; 5 – C Задание 3. 1– D; 2 – D; 3 – A; 4 – C; 5 – C Часть 3. «Говорение» Задание 1. Let the student talk for 1,5-2 minutes. Ask only those questions which the student has not covered while giving a talk.
All of these ideas must be covered. Finally you must ask each student the following question: • Why should people brush their teeth regularly? Задание 2. You are a clothing store shop assistant. You will begin the conversation. Help the customer (the student) choose the right pair of trousers. Interlocutor: Hello, may I help you? Student: Yes, I would like to buy a pair of trousers, where do you keep them? Interlocutor: Follow me I'll take you to them. What kind o: trousers are you looking for exactly? Student: I am looking for a pair of jeans. Interlocutor: Here this is a popular brand. They look great do you have them in a size 7? Interlocutor: Yes, here you go. Student: Are they durable? Interlocutor: Yes they are high quality trousers. Student: How much are they? Interlocutor: Only 460 rubles. Student: Great, can I try them on? Interlocutor: Of course, the changing room is down the hall. Задание 3. You are discussing with a friend (the student) which package to choose for your trip. The student begins the conversation. This is what you think about each option.
|
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение... «Журналистика» и 44. 03. 01 «Педагогическое образование» по образовательной программе «Филологическое образование» |
Отчет о результатах самообследования новозыбковский филиал Федерального... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
||
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
||
Санкт-петербургская государственная химико-фармацевтическая академия Государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
Российской Федерации Федеральное государственное бюджетное образовательное... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
||
Востока россии методические рекомендации Допущено в качестве методических... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Дальневосточная государственная... |
Методические указания по выполнению курсовых работ и проектов. 11.... Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
||
«Типология сми» Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования |
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение... Государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования (гос впо) по специальности |
Поиск на сайте Главная страница Литература Доклады Рефераты Курсовая работа Лекции |